Recension: Isadora Nude Cushion Foundation

Cushion foundations är den senaste foundationtrenden från Korea. Det är helt enkelt en flytande foundation i en kompaktdosa.

IsaDora Nude Cushion Foundation är en kompakt form av Isadoras flytande foundation Isadora Nude Fluid Foundation. Den finns i sex nyanser och rekommenderat pris är 249 kr.

IMG_0508
Förpackningen innehåller en kudde som är fylld med foundation. Man applicerar produkten med hjälp av en svampapplikator som man trycker på kudden och sedan trycker in i huden.
Resultatet ska bli en jämn applicering och en ”nude-finish”, en no-makeup känsla.

IMG_0509

Dosan är påfyllningsbar, man fyller på genom att droppa i en halv flaska av Nude Fluid Foundation. Kudden kan man innan påfyllningen ta ut och rengöra för att hålla förpackningen hygienisk.

Det mest unika med Nude Cushion Foundation är att den kan appliceras ovanpå puder. Om du behöver bättra på din makeup under dagen ska det alltså går att applicera mera foundation direkt ovanpå puder!

Fungerar den då?
Å vad jag önskar att den gjorde det för mig! Jag gillar den jättemycket direkt efter appliceringen. Den är väldigt lätt att applicera med den tillhörande svampapplikatorn, den ger ett jämnt och fint resultat och finishen är lite pudrig till en början.
Efter ca 10 minuter börjar min hud kännas lite kladdig och strax efter det börjar produkten separera och bli väldigt tydlig på min hud. Mycket skumt!
Om den inte betedde sig så hade denna utan tvekan blivit en ny vardagsfavorit.

Detta verkar dock vara ett fenomen som gäller mig hud, jag har läst flera bra recensioner.
Jennifer Ruuska har gjort en first impression video där hon berättar att hon gillar produkten och Molkan använder den i sin nuvarande basrutin 

SLUTSATS
PRIS: 249 kr
VAR: Kicks, Åhlens med flera
KÖPA IGEN: Nej, den fungerade tyvärr inte för in hud 😦
BETYG: ♥♥♥♥♥

Kommentera

