Recension: Clarins Be Long Mascara

Clarins Be Long Mascara påstås ge längre fransar med perfekt böj,
IMG_0364
Mascaran har en formula som är berikad med ett komplex som påstås stimulerar franstillväxten. Efter fyra veckors användning ska fransarna i genomsnitt bli 1.1 mm längre. 
Den innehåller Carnauba wax och film-forming polymers som omringar fransarna och ska på så sätt ge längre och mer böjda fransar

IMG_0365

Borsten är en mix av den traditionella runda borsten och de modernare plastiga borstarna.

Är den bra då?
Jag tycker att Clarins Be Long Mascara är riktigt bra! Borsten separerar fransarna som en dröm och formulan gör fransarna superlånga!
Jag upplever att mascaran sitter på plats hela dagen, den varken kladdar eller smular.

Jag har inte upplevt att fransarna har blivit längre under tiden som jag har använt mascaran,

Formulan är inte vattenfast men jag tycker att den sitter bra i regn och rusk och på varma sommardagar med hög luftfuktighet.

Jag har redan köpt denna mascara på nytt och kommer säkerligen göra det igen!  Den perfekta vardagsmascaran för oss som gillar lite wawawoom även på vardagarna🙂

SLUTSATS
PRIS: 275 kr
VAR: Kicks, Åhlens med flera
KÖPA IGEN: Ja!!
BETYG: ♥♥♥♥♥

 

Kommentera

