Recension: MAC Pro Longwear Concealer

MAC Pro Longwear Concealer är en flytande concealer som ska ge en medium till full täckning med en naturlig matt finish. Täckningen ska hålla upp till 15 timmar. Passar bra till att täcka mörka ringar under ögonen, finnar och missfärgningar.

IMG_0366

Förpackningen är i glas med en plastpump. Jag är inte helt såld på den här förpackningen, glaset känns väldigt ömtåligt och pumpen är svår att kontrollera, jag lyckas alltid få ut för mycket produkt vilket leder till att jag slösar bort produkten.

IMG_0368

Formulan är lätt att arbeta med, den smälter lätt in i huden och ger en fin finish som håller hela dagen om jag applicerar lite transparent puder ovanpå. Det är lätt att applicera både med fingrarna och med syntetisk sminkborste.

Täckningen är fantastisk! Jag använder den under ögonen och den ger mig en uppiggande effekt. Jag kan tyvärr inte använda den för att täcka andra områden på ansiktet eftersom den ger mig finnar (men under ögonen fungerar den klockrent!)

IMG_0264Här har jag använt Mac Pro Longwear Concealer under ögonen, den trollar inte bort rynkorna eller påsarna men de mörka ringarna är borta🙂

SLUTSATS
PRIS: 175 kr
VAR: Kicks.se Maccosmetics.se
KÖPA IGEN: Ja!!
BETYG: ♥♥♥♥♥ (ett minus på grund av att förpackningen är så svår att arbeta med men det hindrar mig inte från att köpa produkten igen!)

4 thoughts on “Recension: MAC Pro Longwear Concealer

  1. Svår produkt tycker jag. Gillar täckningen under ögonen men till och med den gillar att lägga sig i fina linjer på mig ibland.
    Efter många års experiment har jag lärt mig att pumpa ut exakt önskad mängd. Men jävligt pilligt! 😅

Kommentera

