BaByliss Värmespolar Ceramic 3021E

Värmespolar är en produkt som det inte pratas så mycket om i bloggvärlden . Jag köpte mina värmespolarna för länge sen och hade faktiskt glömt bort att jag ägde dem men nyligen har jag börjat använda dem igen och är så glad att jag gjorde det!

IMG_0354

IMG_0356

BaByliss värmespolar Ceramic är, som namnet avslöjar, keramiska och skonsamma för håret. I kitet medföljer 20 velourklädda spolar, 8 stora, 6 mellan, 6 små. Med kitet får man också två olika typer av klämmor som man kan använda för att fästa spolarna i håret.

IMG_0358IMG_0359

Hur använder man de då? Du börjar med att värma upp spolarna, på en av de största spolarna finns en röd prick och när den ändrar färg till vit så är spolarna klara att användas.

Det finns flera olika metoder på hur man sedan rullar upp håret i värmespolarna. Jag gillar att variera lite så att håret får mycket volym och att lockarna blir separerade (lockar man alla lockar åt samma håll tenderar lockarna att rulla in sig i varandra).
Börja med spolen på toppen av hårslingan och rulla sedan spolen mot hårbotten och fäst med en klämma.

Jag använder mest de vita klämmorna för att fästa spolarna av bekvämlighetsskäl, tycker att det är lättare.

Du låter spolarna sitta i tills håret har svalnat helt, ca 20-30 min. Jag brukar sätta i spolarna och sedan sminka mig. När sminkningen är klar brukar spolarna vara svala 🙂

En nackdel med just dessa spolar är att de blir varma på kanterna där man håller dem så man måste vara försiktig!

IMG_0335

Resultatet då? Jag får superfina ”Hollywood-lockar” som håller hela dagen! Håret får också mycket volym, glans och ”bounce”

IMG_0339

IMG_0341

SLUTSATS
PRIS: ca 700 kr
VAR: Lyko.se, Ellos.se m.fl
KÖPA IGEN: Ja
BETYG: ♥♥♥♥♥ (ett minus på grund av att spolarna blir varma på kanterna vilket gör det svårare att rulla upp håret)

Kommentera

