Clinique Liquid Facial Soap Mild

Jag har länge varit ett fan av Cliniques makeup men deras hudvårdsprodukter har jag av någon anledning inte kommit överens med.
När jag fick ett prov på deras Liquid Facial Soap i samband med köpet av en annan produkt lade jag den i min ”att ge bort” hög och glömde bort den.

s899070-main-hero-300

 

En dag blev jag sugen på att testa något nytt och letade igenom mina gömmor och hittade då provet från Clinique. Av någon anledning bestämde jag mig för att ge Clinique en chans till och boy är jag glad att jag gjorde det!

Clinique Liquid Facial Soap är den flytande varianten av den klassiska Facial Soap från Clinique. Enligt Cliniques beskrivning är detta en skonsam rengöring som tar bort orenheter och makeup utan att ta bort de skyddande lipiderna (fetter).
Det finns tre varianter av rengöringen beroende på vilken hudtyp du har: Extra Mild, Mild och Oily. Jag har kombinerad hus och Mild passar bäst för mig.

Vad tycker jag då?
Jag är helt såld på den här rengöringen.  Den gör precis det som den ska; tar bort makeup och smuts men utan att hunden känns stram och torr efteråt. Min hud känns ren, fräsch och mjuk. Den irriterar inte min känsliga hud men tar ändå bort allt effektivt!
I LOVE IT!

SLUTSATS
PRIS: ca 195 kr
VAR: Åhlens, Kicks m.fl
KÖPA IGEN: Ja!!!!
BETYG: ♥♥♥♥♥

Kommentera

