Recension: Lily Lolo Mineral Foundation

I somras fick jag hem ett paket från Lily Lolo som bland annat innehöll deras kända mineral foundation.

Jag har alltid gillat konceptet med den här typen av foundation, kladdfri, bra täckning, vårdande ingredienser och en något matt finish.
Problemet för mig har varit att jag inte har lyckats hitta en mineralfoundation som inte får min hud att klia.
Jag har lärt mig att kliandet kan bero på att produkten innehåller Bismuth Oxychloride, ett pigment som ger en skimrande effekt och får sminket att sitta kvar på huden. Många personer kan dock reagera negativt på detta ämne och jag verkar vara en av dem.

Lily Lolo Mineral foundation innehåller inte Bismuth Oxychloride och jag har äntligen hittat en mineralfoundation som fungerar bra på min hud.

IMG_4229.JPG

Resultatet är en naturlig look med en grymt bra täckning som håller hela dagen. Jag använde den hela sommaren och den satt verkligen kvar utan problem i hettan!

Produkten finns i 18 olika nyanser, jag använder China Doll, en av de ljusaste nyanserna och den fungerar mycket bra på min bleka hud.

Jag kommer utan tvekan köpa denna produkt inom en snar framtid och kan vart rekommendera den till dig om du är på jakt efter en mineralfoundation.

SLUTSATS
PRIS: ca 220 kr
VAR: Eleven.se, Brallis.se
KÖPA IGEN: Ja!!!!
BETYG: ♥♥♥♥♥

 

Inlägget innehåller en affilatelänk till eleven.se

One thought on “Recension: Lily Lolo Mineral Foundation

Kommentera

