Recension: The Body Shop Drops of Youth Eye Concentrate

I somras lanserade The Body Shop Drops of Youth Eye Concentrate, ett serum för den tunna huden kring ögonen.

Produkten är berikad med stamceller från blomman Edelweiss som har elasticitets- och förnyelseegenskaper som ska ge dig mjukare och fräschare hy.

IMG_8423Efter regelbunden användning ska du uppleva att de fina linjerna och mörka ringarna har reducerats samt att svullnaden under ögonen (de så kallade påsarna) har minskat.

Drops of Youth Eye Concentrate appliceras genom att man pumpar ut en liten mängd produkt på den roterande metallkulan på toppen av förpackningen som sedan förs som en åtta runt ögonen.

IMG_8424

Fungerar produkten då?

Ja det vill jag påstå att den gör! Jag upplever att huden runt ögonen känns mycket piggare och fräschare när jag regelbundet använder produkten. Jag har mest använt den på morgonen innan makeup och det har fungerat jättebra för mig.

Jag använder denna precis som ett serum för ansiktet, dvs jag följer upp den med en tjockare kräm då serumet i sig inte återfuktar tillräckligt.
Formulan känns som ett serum, tunn men väldigt dryg och effektiv och den kalla metallkulan känns väldigt uppiggande och sval mot huden.

Den tydligaste skillnaden för mig har varit reduceringen av svullnaden runt ögonen och de mörka ringarna, jag kan tydligt se en minskning. De fina linjerna har jag inte märkt någon större påverkan på.

Kan varmt rekommendera produkten till dig som behöver en extra kick för dina trötta ögon på morgonen. 🙂

SLUTSATS
PRIS:
 295 kr
VAR: 
The Body Shop
KÖPA IGEN: Ja!!!!
BETYG: ♥♥♥♥♥

 

Inlägget innehåller en affiliatelänk till The Body Shop
Kommentera

