Recension: Clinique Bottom Lash Mascara

På min USA-resa i våras köpte jag en mascara som jag länge varit nyfiken på, Clinique Bottom Lash Mascara.

IMG_8510

Jag hörde talas om mascaran via YouTube för ett par år sedan och tänkte länge att det bara var en plojgrej men nyfikenheten fanns ändå där så jag slog till och köpte en när jag var i USA där Clinique är mycket mer prisvärt än här hemma.

Clinique Bottom Lash Mascara är en mascara som är speciellt framtagen för de små nedre ögonfransarna. Borsten är minimal, absolut den minsta jag sett!
Formulan är också särskilt anpassad så att mascaran inte kladdar.

IMG_8511

 

IMG_8512

Borsten till Clinique Bottom Lash Mascara till vänster och en normalstor borste till höger.

Vad tycker jag då?

Jag är riktigt imponerad av denna lilla mascara! Den gör verkligen det som utlovas, den separerar och främhäver de nedre ögonfransarna bättre än någon annan mascara jag har testat!

Jag är nu en believer, det är inte bara en plojgrej utan en riktigt fiffig produkt som har förenklat och förbättrar min makeup-rutin!

SLUTSATS
PRIS:
 145 kr
VAR: Bland annat Kicks & Clinique.se
KÖPA IGEN: Ja!!!!
BETYG: ♥♥♥♥♥

2 thoughts on “Recension: Clinique Bottom Lash Mascara

Kommentera

