Tarte Amazonian Clay 12-hour blush Exposed

IMG_8489

Ett av köpen från min USA-resa i våras var ett blush från märket Tarte. Detta är ett nytt märke för mig, har bara hört talas om det via Youtube, tror inte att vi här i Sverige kan få tag på märket? (rätta mig gärna om jag har fel)

IMG_8482

Kollektionen består av 15 färger och jag föll för färgen Exposed, en neutral nyans som passar till det mesta. Jag har använt denna flitigt och är mycket nöjd med valet av färg.

IMG_8484

Jag är så galet förtjust i detta blush! Pigmenteringen är perfekt, den är lätt att applicera och ”smälter in” så fint i huden. Hållbarheten är riktigt bra, kanske inte 12 timmar men den håller utan tvekan en hel arbetsdag på mig.

IMG_8500

Hade jag vetat hur mycket jag skulle gilla detta blush så hade jag utan tvekan köpt med mig fler nyanser från USA.

Jag har blivit oerhört nyfiken på detta märke, har du testat något från Tarte? Vad tyckte du?

Vet du var man kan få tag på Tarte utan att behöva åka till USA så skriv gärna till mig, let me know!🙂

7 thoughts on “Tarte Amazonian Clay 12-hour blush Exposed

  1. Ja, det går faktiskt att köpa på nätet🙂 från Brittiska QVC. De skickar till Sverige och har delar av Tartes Sortiment. Inte allt men en del. Funderar på att beställa BB krämen inkl borste men har inte kommit mig för det ännu.

  2. Åh! Jag vill oxå ha detta rouget! Superfint! Vill testa produkter från Tarte jag med!
    Man har ju hört och läst så mycket bra om det märket!🙂

    Berätta gärna om du får tips om online-shopping mm.🙂

    Med vänlig hälsning, Emelie

Kommentera

