Bloggevent med Gilda Skolan

I onsdags var jag i Stockholm tillsammans med ett härligt gäng bloggare för att besöka Gilda Skolan. Kvällen inleddes med bubbel, snittar och mingel i vackra lokaler mitt i centrala Stockholm.

IMG_8258 Gilda Skolan utbildar auktoriserade hudterapeuter, skolan finns i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Utbildningen är en ettårig, intensiv utbildning där eleverna varvar teori med praktik. Första terminen består till största del av teori, under den tiden praktiserar eleverna behandlingar på varandra. Under andra terminen får eleverna praktisera på riktiga kunder i skolans stora behandlingsrum för att komma så nära verkligheten som möjligt.

Skolan känns väldigt seriös och proffsig, de är godkända av både SHR och CIDESCO vilket betyder att eleverna efter examen kan arbeta som auktoriserade hudterapeuter i både Sverige och internationellt.

IMG_8259

Här kan du läsa mer om Gilda Skolan, utbildningen och deras behandlingar.

Vi fick en introduktion av en av skolans lärare som berättade om utbildningen, skolans historia och vad en hudterapeut gör. Därefter tog Annica Joensuu över som är ordförande för SHR (Sveriges Hudterapeuters Riksorgansation) som berättade om bland annat varför det är viktigt att gå till rätt hudterapeut.
Visste du att vem som helst kan jobba som hudterapeut?! Idag finns inga krav på utbildning, du eller jag kan imorgon öppna en salong och behandla patienter utan att han någon utbildning!! Otäck tanke! Detta vill Annica och SHR förändra så att du kan känna dig trygg när du går till en hudterapeut.

Efter presentationen fick några bloggare testa på olika behandlingar. De flesta valde en pedikyr för att få fina sommarfötter 🙂
IMG_8265

 

Jag var en av dem som tyvärr inte fick en behandling. För mig, Aida, Jennifer och Maria slutade Gilda-eventet där men kvällen fortsatte på annat håll som Aida så fint demonstrerar på bilden nedan 🙂

IMG_8266

Jag fick med mig två av GIlda Cosmetics produkter som jag ser fram emot att testa. Jag kommer gärna tillbaka till Gilda Skolan för behandling i framtiden!

Vill du läsa vad mina bloggvänner tyckte om Gilda skolan kan du klicka dig in på deras bloggar:
Jennifer Ruuska
All Sweet In Life
Beleza
Fröken Rosa
Little Miss Consumer
Elin Fagerberg

3 reaktioner på ”Bloggevent med Gilda Skolan

Kommentera

