Tävling: Vinn nagellack från OPI!

IMG_6970

Nu är det dags för en tävling här på bloggen! Tillsammans med OPI lottar jag ut tre kit som består av ett lack från OPI Brazil Collection och en Avojuice Hand & Body Lotion. Varje kit är värt 200 kr.

1

 

23
För att vara med och tävla behöver du bara lämna en kommentar till detta inlägg där du tipsar om ditt bästa skönhetsknep för vackra naglar.

Tävligen är öppen till lördagen den 12 april och det är endast tillåtet att lämna en kommentar per person. Jag kommer välja ut tre vinnare och presentera dem här i bloggen. Skriv också vilka nyans du helst skulle vilja vinna så ska jag försöka matcha ihop vinnare med önskemål så gott det går.

Lycka till🙂

15 thoughts on “Tävling: Vinn nagellack från OPI!

  1. Mitt bästa tips för naglarna (och händerna) speciellt under vintern när huden är extra känslig, är att smörja in händerna/nagelbanden med en fet kräm eller olja till natten och sova med bomullshandskar på händerna. Tycker det funkar jättebra, men man får ju inte ”slarva” på dan, utan smörja in händerna ofta och framförallt använda bra diskhandskar!

    Om jag har turen med mig så här på lördagskvällen, hoppas jag vinna antingen ”Kiss Me I’m Brazilian” eller ”Taupe-Less Beach”, båda är snygga!

  2. Mitt bästa skönhetsknep när det gäller nagelvård är först och främst att äta bra och sund mat, och att dricka mycket vatten. För det handlar en hel del om vad man stoppar i sig också. Sedan tar jag även B-vitaminer för att få starka naglar.Att skrubba händer och nagelband är också ett bra sätt att hålla de i bra trim. Det sista tipset är att smörja händerna med en fet handkräm och även massera in naglar och nagelband med en olja. Fila naglarna med en glasfil som är snäll mot naglarna.
    Jag tycker setet med Where Did Suzy’s Man Go ser galet snyggt ut. Snyggt till sommaren.🙂

  3. Mitt tips är Depend Gellack. Jag har alltid haft problem med naglar som skivar sig och går av och framför allt nagellack som flagnar efter en halv dag. Men med gellack blir naglarna jättestarka och hårda och sedan jag började med det för ca 1,5-2 månader sedan har inte en enda nagel gått av eller skivat sig. dessutom är det perfekt at använda gellack som bas för vanliga lack då dessa sitter väldigt mycket bättre ovanpå gellack. Så nagellackssamlingen går inte till spillo!
    Where did Suzi´s man go är min favorit!

  4. Visst är det bra med nagelolja – själv använder jag kokosolja någon gång i veckan när jag känner att mina naglar behöver det. Sen är det ju viktigt att inte ta bort lack med en remover som torkar ut nageln och aceton är en ‘big no-no’ för mina naglar. Men det bästa tipset har faktiskt inte så mycket med naglarna att göra, utan mer om hela kroppen. Naglarna kvalitet och välmående påverkas av hur vi lever och vad vi stoppar i oss, så därför är mitt bästa tips att äta en näringsrik kost, träna och att se till att le och slappna av i alla fall en liten stund varje dag.🙂 På så sätt får naglarna precis de mineraler och näringsämnen de behöver, för mår man bra på insidan, mår man ofta bra på utsidan också!

    Något jag blir glad över är färg och det är precis så jag vill möta våren – med färg! Därför vill jag gärna vinna Kiss Me I’m Brazilian eller Where Did Suzi’s Man Go?🙂

  5. Jag har ett superbra knep! Mina naglar är så sköra och skivar sig direkt. Det som fungerar jättebra är då att köpa tabletter för naglar (tex Silicea) eller nagegodis (droppar) men båda är jättedyra.,,,

    Jag insåg att om man tar olja, tex oljorna som Body shop säljer och häller ner i en sprutflaska och gör ett ”sprut” på naglarna varje kväll och smörjer in så blir naglarna hur hårda som helst och slutar skiva sig! Jag har aldrig haft så bra naglar som nu🙂 Det är drygt, prisvärt och luktar gott😀

  6. Hej!

    Mitt bästa nageltips är: klipp naglarna då och då. Många tjejer gör misstaget att bara fila och fila. Detta leder till att naglarna blir sköra och tunna och till sist bryts och flagnar på ett fult sätt. Att klippa förstärker nageln, även om man INTE klipper mycket! Det räcker med ett par få millimeter, sedan kan man fila de snygga i den form man önskar, och då kommer de att se starka och vackra ut.

    Man får heller inte glömma att fukta naglarna, torra naglar ser allmänt slitna ocht rötta ut.

    Om jag vann så hade jag velat ha färgen ”kiss me I’m Brazilian. Jag älskar den färgem!

    Kramar, Amira

  7. Mitt bästa nageltips är att alltid ha en nagelfil tillgänglig. Det är så lätt att få ett litet jack i nageln och då är man ju direkt där och pillar och river bort halva nageln.
    Jag skulle gärna vilja vinna ”Where did Suzies man-go?”, det tycker jag var en riktigt fräsig färg som kommer vara snyggt till sommarens bränna!

  8. Where did Suzies man-go? är ett typiskt nickie-lack, så det står högst upp på min lista av dessa tre. Ett tips från mig är något så simpelt som att införskaffa en bra remover och handskas med den väl. En stor bov för sköra naglar är just dåliga nagellacksborttagare. Man ska aldrig använda en remover som innehåller parfym, färg eller aceton. Använd bomullspad och tryck till mot nageln och dra sedan uppåt. Gnugga absolut inte fram och tillbaka då du riskerar att gnugga in pigmenten i nageln som i sin tur slutar i en missfärgad och ledsen nagel!

  9. Mitt bästa tips är helt enkelt att ALLTID använda underlack när du målar naglarna! Tyckte länge det lät överdrivet men OJ vad fel jag hade! Missfärgningar och uttorkade naglar är som bortblåst sedan jag började använda underlack av bra kvalitet. Tycker ”Where did Suzi’s Mag-go?” är en läcker färg och önskar vinna den!

  10. Jag kan tipsa om Priorin-kapslar! Har tagit det rätt länge nu och märker stor skillnad på både hår och naglar – mina naglar har blivit starkare och skivar sig inte alls lika lätt som förut. Jag skulle hemskt gärna vinna ” Kiss Me I’m Brazilian”!

  11. Det gör verkligen underverk att använda nagelolja. För mig som har bitit på naglarna i många år och har korta nagelbäddar tycker jag också att det har hjälpt mycket att se till att aldrig pilla med något hårt under naglarna utan alltid använda en nagelborste som inte är alltför hård när jag rengör. Nyansen Taupe-less beach har jag dregglat över länge!

  12. Jag måste slå ett slag för handkrämen och nagelbandskräm. Oavsett om man har korta eller långa, målade eller nakna naglar ger återfuktade nagelband och händer en välvårdad look. De gånger jag inte hinner måla naglarna eller göra manikyr innan möten brukar jag ändå ta mig tid att smörja in händerna ordentligt och fila naglarna så de har samma längd🙂 Och jag är helt frälst i taupe lack så självklart är det taupe-less beach jag vill vinna😉

  13. Jag har suktat efter Kiss Me I’m Brazilian, så den skulle jag bli superglad över att vinna! Mitt bästa nageltips är olja, olja, olja! Välvårdade naglar gör hela skillnaden, så se till att ha en passande längd där de håller sig fräscha och håll naglar och händer återfuktade.

Kommentera

