Recension: Footner Exfoliating Socks

Footner Exfoliating Socks är för dig om du som jag har problem med väldigt torra fötter och förhårdnader. Jag fick med mig ett paket från SHR Hud & Kosmetikmässan, perfekt att fräscha upp fötterna innan sandalsäsongen 🙂

footner

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FAKTA:
Exfoliating Socks fungerar genom att aktivera kroppens egna process att göra sig av med död hud med hjälp av bland annat mjölksyra och AHA-syra. Du behöver bara en behandling på 60 minuter för att uppnå full effekt. Resultatet visar sig efter ca 3-7 dagar.
Under behandlingen ska du inte smörja fötterna med någon kräm då de kan minska effekten. Du ska också tänka på att fötterna blir känsliga för solen av behandlingen så gör den i god tid innan en solsemester.

MINA TANKAR:
Jag hade aldrig testat någon liknande behandling innan och var lite skeptisk men efter att ha läst så många bra recensioner bestämde jag mig för att testa och jag ångrar det inte!
Jag gjorde behandlingen på en måndag och de första 4 dagarna såg jag ingen större skillnad. Det enda jag kände var att huden på fötterna stramade åt mer än vanligt.

På fredagen däremot började effekterna visa sig och på lördagen var det hela havet stormar i mina strumpor! Det översta döda hudlagret lossnade effektivt utan att göra ont på något vis. Behandlingen lyckades inte få bort alla förhårdnader men de var lätta att fila bort i efterhand.

Fötterna kändes mjuka och fina efter att den döda huden var borta och det ar varit lätt att underhålla efteråt.

Jag kommer utan tvekan använda denna igen i framtiden.

Jag missade att ta bilder under processen men vill ni se bilder på sockorna, samt effekten på fötterna så kika in hos Sanna som också har gjort en recension.

SLUTSATS
PRIS:
 ca 239 kr
VAR: Apotek
KÖPA IGEN: Ja!!!!
BETYG: ♥♥♥♥♥ 

2 reaktioner på ”Recension: Footner Exfoliating Socks

Kommentera

