Recension: Maria Åkerberg Precleansing Oil

För ett par månader sedan började jag använda hudvårdsprodukter från Maria Åkerberg Deepskin Organics. För er som inte vet är Maria Åkerberg ett svenskt, ekologiskt märke som tidigare hette Dermanord och har funnits på marknaden sedan 1995.

Jag har testat ett par produkter och först ut att recenseras är Precleansing Oil.

Skärmavbild 2014-03-20 kl. 20.40.24

 

FAKTA
Precleansing Oil är en rengöringsolja som passar känslig hud. Den tar effektiv bort makeup och används innan ens vanliga rengöring. Man kan massera in den i huden med fingrarna eller använda fuktade bomullsrondeller.
Produkten innehåller ricinolja och olivolja samt de eteriska oljorna cypress och neroli som stärker huden.

MINA TANKAR
Jag hade inte testat rengöringsolja innan jag provade Precleansing Oil och jag var lite tveksam för hela konceptet inledningsvis. Efter att ha använt denna i ett par månader är jag omvänd och kan nu inte tänka mig en hudvårdsrutin utan rengöringsolja.

Den bryter ner all makeup och tar bort den effektiv och snabbt samtidigt som den känns väldigt vårdande på huden. Doften av olivolja är märkbar men inget som stör mig alls.

Jag kommer utan tvekan köpa denna produkt igen och testa nya produkter från Maria Åkerberg! Priset är rimligt, produkten är effektiv och den är bra för dig och för vår miljö. Win-win situation åt alla med andra ord!

SLUTSATS
PRIS:
 ca 195 kr
VAR: Skincity.se och lokala återförsäljare
KÖPA IGEN: Ja!!!!
BETYG: ♥♥♥♥♥

 

3 thoughts on “Recension: Maria Åkerberg Precleansing Oil

Kommentera

