Recension: Jane Iredale Pommist Hydration Spray

Pommist Hydration Spray från Jane Iredale är en lyxig ansiktsspray som återfuktar huden och fixerar makeupen. Jag fick denna i slutet av förra året av min kollega Elisabeth och har använt den i stort sett varje dag sedan dess.

20140315-084656.jpg

FAKTA:
Jane Iredale har tre olika varianter av Hydration spray: D2O Hydration Spray för torr och/eller känslig hud, Balance Antioxidant Hydration Spray för normal till fet och/eller problem hud samt Pommist Hydration Spray för normal till mogen hud.

Alla tre Hydration Sprays är ECOCERT – certifierade vilket innebär att minst 95 % av innehållet måste vara av naturligt ursprung och minst 10% måste vara från ekologiska odlingar. Ingredienserna i Hydrations Sprays är 100% naturligt ursprung och 30% kommer från ekologiska odlingar.

Jag har alltså testat varianten Pommist Hydration Spray som innehåller antioxidanter från vitt te och granatäpple. Doften av granatäpple genomsyrar produkter och känns uppfriskande på huden.

Man kan även använda den som en återfuktande spray i håret, har testat och det fungerar faktiskt🙂

MINA TANKAR OM PRODUKTEN:
Jag är toknöjd med denna spray! Doften är underbar, sprayen känns uppfriskande och lyxig på huden. Jag upplever att min makeup håller längre när jag använder denna.
Har som sagt även provat den i håret och den återfuktar jättebra där också.
Jag kommer utan tvekan att köpa denna igen, är dock sugen på att prova varianten Balance nästa gång.

Produkter från Jane Iredale finns att köpa på skincity.se (jättebra webbshop som dessutom är fraktfri!)

One thought on “Recension: Jane Iredale Pommist Hydration Spray

Kommentera

