Lumene Beauty Base Eyeshadow Primer

Denna primer från Lumene har jag varit nyfiken på länge och blev därför glad när jag fick den i en Glossybox förra året.

Lumenes hemsida beskrivs denna på följande vis:

”Primer för ögonmakeup fixerar ögonmakeupen och gör att den sitter fint hela dagen. Ögonskugga och eyeliner går att applicera snyggt och jämnt. Har en neutral beige ton som jämnar ut ögonlockets färg. Ögonskuggans färg ser vacker och fräsch ut på ögonlocket. Kan också användas som primer för läppmakeup.”

lumene-beauty-base-eyeshadow-primer (1)

Mina tankar

Jag är imponerad av denna primer och tycker den konkurrerar väl med de dyrare alternativen så som Too Faced Shadow Insurance och Urban Decay Primer Potion.
Jag har något oljiga ögonlock och måste använda en primer för att motverka att ögonskuggorna lägger sig i ögonvecken. Lumene Eyeshadow Primer fungerar för mig.
Den håller ögonskuggorna på plats hela dagen, gör att pigmenteringen av skuggorna förbättras och den irriterar inte mina känsliga ögon.
Jag har inte testat att använda den på läpparna som det står i beskrivningen att man kan göra.

Lumene Eyeshadow Primer har en matt finish som torkar till en pudrig konsistens. Den är dryg och lätt att applicera. Var noga med att inte applicera för mycket då det kan ge en för pudrig konsistens på ögonen och när det blandas med ögonskuggan du applicerar blir resultatet ofta smuligt.

Sammanfattningsvis tycker jag att detta är en bra och plånboksvänlig primer som jag gärna köper igen och kan varmt rekommendera att du testar den!

SLUTSATS
PRIS:
 115 kr
VAR: Kicks
KÖPA IGEN: Ja
BETYG: ♥♥♥♥

3 thoughts on “Lumene Beauty Base Eyeshadow Primer

Kommentera

