Favoriter: Januari 2014

Januari har passerat och under den långa kalla månaden är den fyra produkter som jag har älskat och använt mycket:

Skärmavbild 2014-02-03 kl. 22.34.54

 

Elisabeth Arden Eight Hour Cream
Har haft en jobbig spricka runt näsan och frågade en kollega på jobbet (som roligt nog heter Elisabeth!) om hon hade något tips på en bra kräm som jag kunde använda. Hon rekommenderade denna klassiker och hon hade så rätt! Den fungerade jättebra på att lindra besväret som jag hade med sprickan. Jag använder den även på torra nagelband och läppar och den fungerar utmärkt till det med.
Finns att köpa på Kicks men vill du ha den för en billigare penning så finns den även på FeelUnique.

Beautyblender
Den här makeup-svampen levde verkligen upp till alla förväntningar som jag hade efter att ha läst så bra recensioner och sett så många positiva videos om den på Youtube. Ingen annan makeup-svamp, borste eller liknande applicerar min foundation lika bra som denna!
Om du har varit nyfiken men kanske tvekat lite så säger jag sluta tveka och köp den nu!!!! Finns att köpa på Eleven och Beautybay

Clinique Superbalm Moisturizing Lipgloss
Jag har haft otroligt torr hud och torra läppar denna vinter. Dessa läppglans från Clinique har fungerat oerhört bra under denna torris-period.
De är inte särskilt pigmentrika men de känns så bra på läpparna! Mjukgörande och glansiga utan att vara klibbiga. Love love love! Finns att köpa på bland annat Kicks och Åhlens.

Lancome Teint Idole Ultra Foundation
Denna foundation tillsammans med min beautyblender är en dream come true! För det första finns det en färg som inte är för mörk för min bleka hy (yeayyyyyy!) För det andra täcker den otroligt bra utan att kännas tung eller tjock på huden och för det tredje luktar den otroligt gott utan att det irriterar min känsliga hud! Enda negativa skulle väl vara priset men jag tycker att den är värd varenda krona!
Finns att köpa lite överallt, bland annat Kicks och FeelUnique

Vilka är dina favoriter just nu? Let me know!🙂

3 thoughts on “Favoriter: Januari 2014

  1. Åh jag blir allt nyfiken på Lancome Teint Idole Ultra Foundation!🙂 Kanske borde spana in den, sällan jag testar lyxprodukter!🙂

    Jag kommer åka till mässan innan den öppnar på någon form av blogg/pressfrukost! Åker du dit ensam? Nu fick jag någon form av minne av att du hade någon med dig? Eller? Dåligt minne😉

    1. Den är värd att spana in tycker jag🙂
      Jag hinner inte till den tidiga pressfrukosten eftersom jag tar tåget från Örebro på morgonen så jag är uppe runt 10-tiden. Ska möta upp Aline från beautypie.me och ta en fika/frukost och sen kommer vi bort till mässan.

  2. Jag älskar Elisabeth Arden Eight Hour Cream. Jag snor den från min pojkvän hela tiden. Han har jättetorr hy och inget annat funkar för honom på vinter, bara Eight Hour Cream eller kortisonkräm från apoteket. Jag använder den för att styla ögonbryn ;D

Kommentera

