Recension: Michael Todd Honey & Oat Gentle Deep Pore Cleanser

Det senaste halvåret har jag använt hudvårdsprodukter från Michael Todd True Organics. Jag upptäckte märket via Youtube och har provat fyra olika produkter. Idag tänkte jag recensera rengöringsprodukten jag har använt: Honey & Oat Cleanser.

honey-and-oat-cleanser-n_2  Produkten beskrivs som en mild men effektiv rengöring som passar alla hudtyper och tar bort smink, överflödig olja och smuts i ett enkelt steg. Havre-extrakt tränger in i porerna och rengör på djupet och honungen återfuktar huden på djupet.
Produkten är baserad på aloe vera och är fri från parabener och sulfater.

Jag tycker att detta är en jättebra cleanser! Den gör verkligen det den ska, mjukgör, tar bort allt smink, rengör på djupet och öppnar upp porerna.

Mitt enda problem är att min porer har förstorats under tiden som jag har använt den här cleansern och de andra produkterna från samma märke, vilket är synd för jag älskar att använda cleansern både på morgonen och på kvällen men stora porer är inte en snygg look. Jag har redan förstorade porer på och runt näsan och behöver verkligen inte göra dem ännu större.

Om det inte hade varit för por-problemet hade jag utan tvekan beställt produkten igen och fortsätt använda den men som det är nu övergår jag till ett annat märke istället.

Kan ändå varmt rekommendera denna för dig som inte har problem med porerna då det är en underbar cleanser överlag.

Den finns att köpa på Michael Todd’s hemsida, frakten är rimlig och jag har inte haft problem med tullavgifter när jag har beställt därifrån.

 

(bild lånad från http://www.michaeltoddtrueorganics.com)

En reaktion på ”Recension: Michael Todd Honey & Oat Gentle Deep Pore Cleanser

Kommentera

