Recension: Oriflame Eye liner Stylo

Jag uppräckte att jag har använt den här produkten från Oriflame i över ett år utan att skriva en recension så här kommer den!

Jag blev introducera till den här eyelinern av min kompis som säljer Oriflame och jag har testat den i både svart och brun.

Photo 2013-05-06 17 40 09

Så här står det på Oriflames hemsida om produkten:
”Avancerad, flytande eyeliner som ger extrem färgprecision. Den fina applikatorn ger exakt mängd färg som torkar på bara några sekunder. Uppfräschande formula som förhindrar att eyelinern smular eller bleknar.” 

Photo 2013-05-06 17 40 38Jag har lite blandade känslor om den här eyelinern, vi börjar med det positiva:
Spetsen på pennan är precis rätt tycker jag, den är tillräckligt tunn längst ut i spetsen så att man kan få till en tunn linje utan att vara för tunn och sladdrig. Den känns stabil och är lätt att arbeta med. Man kan lätt kontrollera tjockleken på linjen och den torkar snabbt.

Photo 2013-05-06 17 40 59

 

Det negativa jag har att säga om den här produkten är att kvaliteten på den svarta och den bruna pennan inte är densamma. Den svarta pennan fungerar perfekt och jag har inga problem med den överhuvudtaget.
Den bruna däremot känns mycket torrare och inte alls lika väl pigmenterad. Jag måste måla linjen flera gången innan den syns vilket inte fallt med den svarta penna. Vet inte om detta beror på att jag har fått ett dåligt exemplar eller något annat men det var hur som helst en stor besvikelse eftersom  jag var så nöjd med den svarta.

SLUTSATS
PRIS:
 135 kr
VAR: Oriflame
KÖPA IGEN: Den svarta: ja den bruna: nej
BETYG: ♥♥♥♥♥

Kommentera

