Recension: Lumene Raspberry Miracle Mascara

I höstas vann jag denna maracara i en tävling på fina Elins blogg. Jag har tidigare testat deras Blueberry Volume mascara som jag tycker är bra så jag såg verkligen fram emot att få testa denna.


IMG_5454

På Lumenes hemsida beskrivs produkten så här:
Lumene Raspberry Booster Complex garanterar otroligt fylliga och välvårdade fransar. Hallonvaxet ger dina fransar mer volym för varje drag med borsten samtidigt som fröoljan från hallon vårdar fransarna och gör dem flexibla och välmående. Den förlängande effekten garanteras av att sammansättningen innehåller speciellt långa fibrer. Den nya konsistensen kladdar inte, smular inte och är lätt att ta bort.”

IMG_5457

MINA TANKAR:
Jag är inte så imponerad av den här mascaran, har allt för många problem med den för att kunna ge den tummen upp.

Formulan är alldeles för vattnig för min smak, det krävs många lager för att få den effekt man vill ha av en volym-mascara. Formulan blev lite bättre med tiden när den tjocknade till men jag vill inte behöva vänta på att en mascara ska bli bra.

Jag har även problem med borsten, den är liten, stjärnformad med många små piggar och jag upplever att den är svår att arbeta med. Jag tycker inte den separerar ögonfransarna tillräckligt och fibrerna som ska förlänga gör det bara ännu svårare att applicera produkten.

img_5393

På bilden här ovan kan du se att fransarna inte har fått särskilt mycket längd, volymen är inte heller imponerande. Måste dock ge den tummen upp för att den inte kladdar eller smular under dagen och den är lätt att tvätta bort.

SLUTSATS
PRIS:
169 kr
VAR: Kicks
KÖPA IGEN: Nej
BETYG: ♥♥♥♥♥

Kommentera

