Urban Decay – De Slick Makeup Setting Spray

Jag har alltid haft problem med att få mitt smink att sitta fint på huden under en hel dag och har alltid trott att den enda lösningen var att lägga på mer concealer och puder. Problemet med det är att man till slut ser ut som en clown med 58 lager smink, inte så fint!
Nu behöver jag inte oroa mig för detta längre, jag har nämligen hittat en lösning och den lösningen heter Urban Decay De Slick!


IMG_5458

 

Detta är alltså en spray som man sprayar över hela ansiktet när man är klar med sminkningen. Tanken är att den ska absorbera överflödig olja och därmed hålla ansiktet matt samt hålla allt smink på plats med hjälp speciell ”Temperature Control Technology”.

Jag var väldigt skeptisk till detta men bestämde mig för att testa ändå och jag är sååå glad att jag gjorde det. Detta fungerar hur bra som helst!
Min hud håller sig inte matt hela dagen, jag behöver pudra lite i t-zonen under dagen men den håller verkligen sminket på plats vilket var det viktigaste för mig. Den gör det den säger att den ska göra, I LOVE IT!

Det finns olika versioner av denna produkt som är anpassade till olika hudtyper. Jag är sugen på att testa den som heter ”All Nighter” som påstås kunna hålla sminket på plats i 16 timmar även i varmt och fuktigt väder.

SLUTSATS
PRIS:
 ca 155 kr
VAR: BeautyBay
KÖPA IGEN: JA!!!!!
BETYG: ♥♥♥♥♥

6 thoughts on “Urban Decay – De Slick Makeup Setting Spray

Kommentera

