Recension: IsaDora High Performance All Day Foundation

 

Jag köpte denna foundation från IsaDora i höstas efter att har läst flera bra recensioner om den. Jag såg även en Youtube video där IsaDoras makeup-artist Stephan Ulvund Øien använder denna foundation på en modell. Resultatet såg så naturligt ut och det övertygade mig att prova denna.

IMG_5444Så här står det om produkten på IsaDoras hemsida:

– Semi-transparent.
– Mjukgörande foundation som visuellt minimerar små rynkor och fina linjer.
– Ultralätt, mjukgörande make-up som smälter in i hyn.

Specialbehandlade pigment som sprider ljuset, förhindrar skuggor i ansiktet och visuellt minimerar fina linjer och rynkor.

Mina tankar:
Jag fullständigt ÄLSKAR denna foundation! Den lever upp till mina förväntningar till 100% och gör allt det som den påstås ska göra.
Den täcker hur bra som helst, den mjukgör, den gör att min hudton ser jämn och fin ut, de röda partierna täcks över jättebra. Jag behöver använda lite concealer bara för att täcka mörka pigmentfläckar som har orsakats av tidigare finnar.
Jag har ganska oljig hud i t-zonen så där behöver jag pudra lite under dagen men har du inte det problemet så behöver du inte använda puder.

Jag använde den i denna look tillsammans med lite puder från Liz Earle:
isadora high
Det enda negativa är att även den ljusaste nyansen är en aning för mörk för min bleka hud men så är det överlag med IsaDoras foundations. Så snälla IsaDora, gör en ljusare nyans av denna please!

Jag kan varmt rekommendera den här till alla och kommer köpa den igen, igen och igen!

SLUTSATS
PRIS:
 ca 150 kr
VAR: Kicks och Åhlens men även ICA och Coop
KÖPA IGEN: JA!
BETYG: ♥♥♥♥♥

6 thoughts on “Recension: IsaDora High Performance All Day Foundation

  1. Du skojar, är den så bra? Kommer behöva köpa en ny foundation snart och jag velar så mycket. Antingen är de inte tillräckligt gula, eller så dämpar de inte det röda eller så ser den för tjock ut på huden hur mycket jag än blandar ut den. Jag ska verkligen köpa denna och prova, hoppas jag kan nöja mig med en foundation för en gångs skull😦 tack för recension!

Kommentera

