Recension: Yes To Cucumbers Hypoallergenic Facial Towelettes

Märket Yes To har jag hört talas om via YouTube men jag har inte hört talas om det så mycket i Sverige. Jag passade på att beställa denna från Beauty Bay i samband med ett annat köp mest av nyfikenhet, hade inte läst några recensioner om den.

Detta är alltså våtservetter för ansiktet som är 98,7 % naturliga, berikade med gurka och Aloe Vera. De ska på ett skonsamt sätt göra rent ansiktet, ta bort smuts, svett och smink och man ska inte behöva skölja ansiktet med vatten efteråt. Huden ska kännas mjuk fräsch och ren.

IMG_5373

Förpackningen innehåller 30 servetter, den är återförslutningsbar och den lilla etiketten är ju lite fyndig =)

IMG_5374

MINA TANKAR

Det första jag lade märke till när jag använde dessa var doften, en mild och fräsch doft som är väldigt behaglig. Jag har provat att ta bort både ansiktsmakeupen och ögonmakeupen med dessa.

Jag tycker att den tar bort ansiktsmakeupen bra, krävs två servetter för att få bort allt när jag har foundation, concealer, puder och rouge på. Huden känns helt okej efteråt, inte irriterad eller stram men jag känner absolut ett behov att skölja ansiktet med vatten efteråt.

Ögonmakeupen är den inte lika effektiv på. Det krävs mycket gnuggande för att få bort mascara och eyeliner och det känns inte bra att behandla den känsliga huden runt ögonen på det sättet.

Sammanfattningsvis tycker jag att detta är en bra nödlösning att ha om man skulle hamna i en situation där man inte kan ta bort sminket på ett annat sätt eller för de där dagarna då man inte orkar med sin vanliga rutin.
Jag skulle inte rekommendera att man använder dessa varje kväll utan bara som nödlösning.

SLUTSATS
PRIS:
ca 45 kr
VAR: Beautubay
KÖPA IGEN: Nej
BETYG: ♥♥♥♥♥

One thought on “Recension: Yes To Cucumbers Hypoallergenic Facial Towelettes

Kommentera

