Några tomma

HEJ BLOGGEN! Det var länge länge sen! Kul att äntligen vara tillbaka!

Livet har lugnat ner sig lite nu, sista kursen i utbildningen är avklarad så nu finns det lite tid över till bloggen!

Tänkte börja med att visa några produkter som har tagit slut under tiden jag har haft min bloggpaus samt att skriva kortfattat vad jag tycker om dem.

Photo 2013-01-30 21 36 32

 

  1. Clinique Anti Blemish Solutions Liquid Makeup
    Har skrivit en recension på den här produkten som du kan läsa här. Kort och gott kan man säga att jag tror att om du har oljig hy så är det här en riktigt bra foundation för dig. Har du dock som jag några torra partier så kommer denna inte funka för dig eftersom den kommer göra att de partierna ser ännu torrare ut.
  2. Clinique Superbalanced Makeup
    Jag gillar verkligen den här produkten! Den är lätt att arbeta med, sjunker in i huden utan problem och ger en fin finish. Det enda problemet jag har med den är att jag måste använda en hel puder under dagen för att inte se oljig ut. Har du mer normal till torr hy tror jag att du verkligen skulle gilla den här.
    Ett annat litet minus är förpackningen, den har ingen pump så det är svårt att få ut rätt mängd och man lyckas oftast få ut alldeles för mycket.
  3. Caudalie Beauty Elixir
    I grund och botten är detta en ansiktsspray som använda för att fräscha upp sminket och pigga upp sig själv under dagen. Den luktar oerhört gott och innehåller en massa örter och essentiella oljor som är bra för huden. Detta är en sådan där lyxprodukt som man unnar sig, den är alltså inget måste för mig.
    Jag tycker den är bäst att använda under våren och sommaren då det är varmt och man behöver svalka sig under dagen.
  4. Decleor Harmonie Calm Soothing Milky Cream
    Fick den här produkten i min GlossyBox för ett par månader sedan och jag är helt kär i den! Det är den bästa ansiktskrämen jag någonsin har provat! En separat recension kommer inom kort!
  5. Lumene Beauty Base Touch of Radiance Highlighter
    När min Clinique Airbrush Concealer tog slut ville jag prova något liknande men billigare och hittade då denna från Lumene. Blev dock väldigt besviken och skulle inte rekommendera den till er. Problemet med den är att den inte sitter fint på huden. Den ser bra ut när man precis har applicerat den men inom en timme separerar den ser helt enkelt inte naturlig ut.

 

3 reaktioner på ”Några tomma

  1. Deras aromessencer är super, jag med känslig hud föredrar Rose d’oriente men nerolin är bra den med, passar alla. Hydra floralkrämen är också en favorit. Och vitaroma krämen med. Så gillar jag deras cleansing water som även tar ögonmake dock ej vattenfast. Deras duschkrämer är också bra och deras bodylotion 🙂 åh jag kan hålla på i evigheter! Jobbade med dom förut och så hade vi dom på min skola 🙂

Kommentera

