Produkter jag ångrar att jag köpte


Skin Tint från Topshop
Köpte den här produkten när jag var i London för ett år sedan. Jag vet inte riktigt vad jag tänkte när jag valde den, färgen är alldeles för mörk för mig och jag kan därför inte använda den. Det kanske är en jättebra produkt men om man ser orange ut i ansiktet med den på så ska man nog inte använda den =)

NYX Megashine Lipgloss Sweet Heart
Det är inget fel på det här läppglanset, den har fin färg, är inte kladdig och har lång hållbarhet. Mitt problem är lukten! Den luktar körsbär vilket jag vanligtvis inte har något problem med men den här lukten är så stark att det blir obehagligt efter ett tag!  Inget för mig!

NYX Eyeshadow My Favorite Color
När jag fick hem den här skuggan blev jag jätteglad! Färgen var exakt vad jag ville ha och den är precis lika lätt att arbeta med som de andra ögonskuggorna jag har från NYX. Problemet med den här färgen är att den har en hel del silverglitter i sig som under dagens gång faller ner från ögonlocket och till slut ser man ut som en glitterbomb! Inte så attraktivt!

ELF Mineral Lipstick Natural Nymph
Jag älskar dessa läppstift från ELF. Fina, krämiga läppstift som sitter fint på läpparna men just den här färgen var nog inte mitt bästa val. Den är så ljus att det ser ut som om jag har concealer på läpparna, inte riktigt det jag var ute efter när jag köpte denna.

ELF Luscious Liquid Lipstick
Jag gillar inte att dissa produkter men jag har inget bra att säga om denna förutom möjligtvis förpackningen. Lukten påminner mig om minttandkräm, pigmenteringen är inte så värst bra men det värsta av allt är att de är så oerhört kladdiga! Läppglanset har en väldigt tjock konsistens som gör att läpparna klistras ihop hela tiden.

 

 

Kommentera

