Tummen ner för Avon fotkräm

Min kusin som bor i Tyskland brukade sälja produkter från märket Avon och den här fotkrämen fick jag i present av henne förra året. den heter Avon Foot Works Deep Moisturising Cream.


Det här är utan tvekan den sämsta fotkrämen jag har testat! Den gör ingenting för mina torra fötter, utom möjligtvis att göra dem ännu torrare!
Lukten är inte trevlig, den är väldigt stark mintlukt.

Den är väldigt tjock så som fotkrämer brukar vara men den här är så svår att arbeta in i huden och den lämnar en vit hinna efter sig. Här på bilden har jag försökt arbeta in den på min hand och man kan se den vita hinnan ganska bra.

Det finns många andra fotkrämer ute på marknaden så håll dig långt borta från denna!!

UPPDATERING!
Skrev detta inlägg för ett par dagar sen och hittade idag information på Avons hemsida att denna produkt har utgått från sortimentet.

Kommentera

