Recension: Clinique Even Better Makeup SPF 15

Clinique Even Better Makeup är den andra foundation från Clinique som jag testar. Så här beskrivs produkten på Kicks sida:

”Använd den oljefria Even Better Makeup SPF 15 som är testad av hudläkare och upptäck hur något fantastiskt sker: utan makeup upptäcker du ökad klarhet, jämnare hudton och synligt minskade åldersfläckar. Passar alla hudtoner. På bara fyra till sex veckor”

Jag köpte denna för att den sägs jämna ut hudtonen och för att den hjälper till att jämna ut pigmentfläckar eller andra ojämnheter på huden.

Jag gillar den här jättemycket. Den gör precis det den sak göra, dvs jämnar ut hudtonen. Den känns mjuk och fin på huden, sjunker in snabbt och känns inte kladdig. Den täcker jättebra, man kan lätt bygga upp till en full täckning om man vill.
Den ger en jättefin lyster som gör att man ser pigg och fräsch ut, jag använder alltid puder över då jag behöver matta ner vissa partier men om du inte har oljig hud så behöver du inte pudra.

Tanken bakom den här produkten är att den gör din hud jämnare ju mer du använder den, så den hjälper alltså till att inte bara täcka problemen som du har utan även ”läka” dem med tiden. GREJT!

Det finns bara en enda nackdel med den här och det är att även den ljusaste färger (o1 alabaster) är för mörk för mig! Jag har försökt att ljusa upp den genom att blanda den med en dagkräm men då får jag inte samma resultat och täckning som jag vill ha.

Så snälla snälla Clinique, gör en ljusare nyans av denna produkt SNÄLLA!!

Jag hoppas kunna använda den i sommar när jag blir något mörkare.

Kan varmt rekommendera den här produkten! Den är suverän!

Betyg: 4/5

Bild tagen från http://www.kicks.se

Kommentera

