Recension: Bioderma Créaline H20

Har testat denna produkt i snart 1 månad och det känns som om jag är redo att skriva en recension om den.

För er som aldrig har hört talas om den här produkten så kan jag berätta att det kort och gott är en makeup remover som riktar sig till dem med torr/känslig hy. Bioderma gör även en variant för dem med kombination/oljig hy.

Bekkas hemsida (där jag köpte produkten) står det att den på ett skonsamt men effektivt sätt tar bort makeup utan att rubba hudens PH-balans. Den sägs ta bort vattenfast mascara och kan användas både morgon och kväll.

Jag är rätt så nöjd med den. Jag tror att mina förväntningar var en aning för höga. Efter alla goda ord man har hört på Youtube så trodde jag att detta skulle vara en mirakelprodukt men det är helt enkelt en effektiv makeup remover.

Jag trodde att den skulle vara något drygare än den är, man behöver använda ganska mycket för att få bort all makeup. Jag måste använda tre bomullsrondeller för att få bort allt.

Det står att man kan använda den här som en cleanser men det skulle jag inte göra. Det känns inte som om den rengör tillräckligt mycket på djupet och jag föredrar en mer krämig cleanser.

Sammanfattningsvis kan man säga att det här är en helt okej produkt men inte mer än så. Jag tycker inte riktigt den lever upp till alla mina förväntningar och känns inte som en ”måste ha” produkt. Jag kommer inte att köpa den igen men om du vill testa så kostar den stora flaskan 169:- hos Bekkas

Betyg: 3/5



One thought on “Recension: Bioderma Créaline H20

  1. Ooh jag har varit sugen på denna länge. Tråkigt att den kändes medelmåttig.. Men jag ska nog testa ändå och se vad jag tycker om den🙂

Kommentera

