Recension Clinique Anti Blemish Solutions Liquid Makeup

Har hört mycket om Clinique och att deras foundation ska vara bra så jag bestämde mig för att testa.
Den första jag köpte och testade var Anti Blemish Solutions. Jag köpte den ljusaste nyansen de hade, 01 Alabaster.

Så här beskrivs den på KICKS hemsida:
”Känns fräsch och ser naturlig ut. Orsakar inte irritiation, detta är en oljefri makeup som tar bort utslag och neutraliserar rodnad. Medicinska ingredienser behandlar existerande utslag och förhindrar dem att komma tillbaka.” 

På Cliniques hemsida står det även att den ger medium täckning och passar till de med oljig, väldigt oljig och torr kombination hud.

Mina tankar:
Det finns saker jag gillar och ogillar med denna foundation. Det bästa är att den verkligen jämnar ut hudtonen och neutraliserar rodnad vilket är viktigt för mig. Jag märkte inte om den hjälpte till att bekämpa finnar men jag kan säga att sen jag började använda Clinique foundation så har mina finnar minskat synbart.

Det finns dock ett stort problem med denna produkt som gör att jag inte kommer köpa den igen och det är att den inte ser ett dugg naturlig ut på min hy. Clinique påstår att den ska passa till torr kombination hud som jag har men det håller jag inte med om!
Den förstärkte alla torra delar av ansiktet och man såg så tydligt att jag hade foundation på mig.

Jag tror att denna foundation är jättebra för de personer som har oljig hy och jag tycker nog att Clinique borde marknadsföra den för endast oljig hy.

Just nu håller jag på att testa Clinique Even Better Makeup så håll utkik efter den recensionen.

2 thoughts on “Recension Clinique Anti Blemish Solutions Liquid Makeup

  1. Pingback: Några tomma «

Kommentera

