The Body Shop Body butters

Jag har alltid varit nyfiken på Body Butters från The Body Shop men aldrig testat för att jag visste inte om jag ville lägga så mycket pengar på en hudkräm.

När min sambo nyligen åkte till Thailand köpte han med sig detta söta paket med små mini body butters:

Paketet innehåller fyra Body Butters á 50 ml: Coconut Body Butter, Mango Body Butter, Shea Body Butter och Moringa Body Butter.
Mango och Shea är för mycket torr hud, Coconut och Moringa är för normal till torr hud.

Jag förstår nu varför så många personer älskar de här små burkarna! Jag älskar dem! Min favorit är Moringa och min tvåa är Shea. Mango och Coconut doftar lite för starkt för min smak.

Jag gillar även storleken på dessa små body butters, perfekta lilla burken att ha med sig i väskan.

Nu är jag jättesugen på att testa flera varianter. Vilken är din favorit?

 

 

6 reaktioner på ”The Body Shop Body butters

  1. Mango är den bästa! Även fast den doftar starkt haha! Det avtar ganska fort.
    Älskar den för den är så fet och bra. Jag som är rätt dålig på att smörja efter varje dusch, smörjer inte förns jag är väldigt torr 0:)

  2. Året om använder jag Body Butter E-vitamin, som inte doftar något speciellt, typ naturellt. Tycker den är den bästa för hyn men ibland när jag vill dofta något extra tar ex coconut, grape, eller vilken som helst egentligen. Har en hel hög 🙂 Du får passa på att gå in på Body Shop när ni är i NYC. De har nästan alltid bra erbjudanden som resulterar i att man köper 1 produkt och får två! Samt att priserna är redan bättre än i Sverige så klart.

Kommentera

