Recension: Tigi Catwalk Curlesque Schampo & Balsam

För ett tag sen var jag på jakt efter ett sulfatfritt schampo och hittade denna duo från Tigi. Jag har naturligt lockigt hår och har aldrig provat schampo och balsam som är till för lockigt hår. 

Så här beskrivs produkterna av Tigi:

Schampo
Den här specialdesignade sulfatfria formula preparerar lockarna inför styling. Marinbotaniska ingredienser som sjögräs och havsfänkål hjälper till att jämna ut fjällskiktet och lugna frizz. Gurkvatten hjälper till att behålla och definiera vackra och livliga lockar.
Balsam
Förnyar och återfuktar för att definiera den ultimata formen. Lugnande Aloe Jämnar ut fjällskiktet för att skapa perfekt 
definierade, frizz-fria lockar medans havsfänkål och gurkvatten hjälper till med en fördjupande nivå av hydrering.



Mina tankar
Jag måste säga att jag är besviken! Det är inget speciellt med dessa produkter,känns som vilket schampo och balsam som helst som man köper från ICA. Schampot definierar inte lockarna, den lugnar inte frizz, den gör inget förutom att göra håret rent som alla andra schampon här i världen. Detta balsam är riktigt tråkigt, den gör inget särskilt för håret och är definitivt inte värt pengarna.

Jag önskar att jag kunde säga något bra om dessa två produkter men jag är verkligen besviken. Sorry Tigi!

Betyg: 1/5

One thought on “Recension: Tigi Catwalk Curlesque Schampo & Balsam

Kommentera

