Recension: Rituals Foaming Shower Gel Sensation

I min förra GlossyBox fick jag denna duschgel som jag har använt i snart en månad. Här följer mina tankar om denna produkt..


Jag har bara positiva saker att säga om denna underbara produkt. För det första doftar den helt ljuvligt! Jag fick doften Yogi Flow och skulle utan tvekan välja samma doft igen.

Förpackningen och produktens konsistens påminner mig om en rakgel, det vill säga att när man trycker ut produkten i handen så är den gel-aktig i konsistensen men när den kommer i kontakt med vatten förvandlas den till ett vitt skum. Skummet är väldigt drygt, en liten pump räcker gott och väl till hela kroppen.

Det bästa med den här produkten är  att den återfuktar huden och gör att man känner sig helt silkeslen efter en dusch. Detta är något som är guld värt på vintern när huden är som torrast. På Glossybox hemsida står det att den även stimulerar blodcirkulationen och höjer energinivån.

Jag kan varmt rekommendera denna produkt till alla! Jag vet att den finns att köpa på StureGallerian i Stockholm men har inte hittat någon webshop än. Priset är 85:-

Betyg: 5/5

3 thoughts on “Recension: Rituals Foaming Shower Gel Sensation

Kommentera

