Recension: Nivea Extreme Resist Lengthening Mascara

Under helgen var jag i Idre och njöt av fantastisk skidåkning och passade då på att testa denna vattenfasta mascara.


Så här beskrivs mascaran på Niveas hemsida:
”Den första längdgivande mascaran som motstår allt i livet: Vatten, svett och tårar. Denna ultra resistenta mascara med naturliga vaxer kapslar in färgen på fransarna så att den sitter länge och i alla väder. Separerar fransarna, utan klumpar.
Passar känsliga ögon och bärare av kontaktlinser.”

Mina tankar:
Jag föredrar att inte använda vattenfast mascara eftersom de är så svåra och jobbiga att tvätta bort och det var också det enda problemet jag hade med den här mascaran. Den sitter som berget! Den lever upp till allt det som skrivs på hemsidan, den separerar, ger längd, sitter kvar oavsett väder och irriterar inte känsliga ögon.

Är du ute efter en vattenfast mascara som ser naturlig ut så är detta ett bra val. Den finns att köpa på bland annat Kicks och Åhlens och kostar ca 100:-
Jag föredrar en mascara som ger mer volym så det är den enda anledningen till att jag inte kommer köpa denna igen.

Betyg: 4/5

Kommentera

