Recension: Clinique Superbalm Moisturizing Gloss

I min Clinique-gåva fick jag bland annat en mini-läppglans som heter Superbalm Moisturizing Gloss. Jag fick den i färgen 10 Grapefruit.

Så här står det om produkten på Kicks hemsida:
”Läppbalsam med en färgstark twist. Fylliga och högglansiga nyanser som ger huden en fuktig och lugnande glans. Motverkar torrhet direkt och skyddar med antioxidanter och mycket mer.”

Mina tankar:
Jag är så förälskad i det här läppglanset! De senaste månaderna har jag näst intill slutat använda läppglans och övergått till läppstift men nu är jag tillbaka i läppglansens värld tack vare den här produkten!
Jag kommer definitivt att köpa den här produkten i framtiden =)

Fördelar: Den är väldigt dryg, oerhört mjukgörande och känns inte alls kladdig på läpparna så som andra läppglans kan göra. Den ger läpparna en vacker lyster och glans och känns lite svalkande mot läpparna.

Nackdelar: Den enda nackdelen jag kan hitta är att den inte är särskilt pigmenterad men det kan bero på att färgen som jag fick är så ljus och matchar min naturliga bleka läppfärg perfekt så den syns inte så väl.


Betyg: 5/5

Finns att köpa på bland annat Kicks och Åhlens och den kostar 190:-

Kommentera

