Recension: IsaDora Big Bold Mascara

Eftersom jag älskar mascara som ger volym så köpte jag IsaDoras Big Bold Mascara när den lanserades i höstas.

Gillar verkligen utseendet, de lila detaljerna är hur fina som helst =)

Så här beskrivs produkten på IsaDoras hemsida:
”Cremig, fyllig mascaraformulering med intensivt karbonsvarta pigment . Den perfekta kombinationen av borste och mascara – ger supervolym! Stor borste med patenterad skärning: en fiberborste med special-blandning av långa och korta strån – två borstar i en! ”

Mina tankar:
Jag både älskar och hatar den här mascaran. Har använt den till och från och kommer alltid fram till samma beslut:

Fördelar: Ger jättefin volym. Borsten ger både volym och längd vilket gör fransarna stora och tjocka, precis som jag vill ha dem!

Nackdelar: Tack vare att borsten är så pass stor så är det svårt att arbeta med den. Det är svårt att komma åt de innersta fransarna utan att kladda ner sig. Själva mascaran upplever jag som en aning klumpig och torr vilket jag inte gillar.
Mascaran flagar också mycket under dagen så på eftermiddagen har man fullt med små svarta prickar under ögat, not cute!


Big Bold-borsten jämfört med en normalstor mascaraborste:

Sammanfattningsvis kan man säga att jag älskar hur fransarna ser ut direkt efter applicering men jag gillar inte att det är så bökigt att applicera mascaran samt att den flagar under dagen. Jag kommer inte köpa den här mascaran igen.

Så här ser den ut på mig:

Betyg: 3/5

4 thoughts on “Recension: IsaDora Big Bold Mascara

  1. Svårt att veta sånt där .Jag upplever den ju inte som torr när den var ny i alla fall. Min senaste har blivit torr NU men det är ju för att den börjar bli gammal liksom..

Kommentera

