Swatches: ELF Mineral Lipsticks

ELF är ett märke som jag verkligen tycker om. En av mina favoritprodukter är deras Mineral Lipsticks. Jag har samlat på mig fem stycken hittills och fler ska det bli =)



Läppstiften är mineralbaserade och innehåller inga parabener eller konserveringsmedel! Mycket bra =)

De här läppstiften är krämiga och mjukgörande. De glider på lätt och ger en fin finish på läpparna. Hållbarheten är okej, enligt beskrivningen på hemsidan är dessa ”long lasting” men det skulle jag nog inte hålla med om. För mig är inte det ett problem, det är bara att ha med sig läppstiftet i väskan och bättra på färgen lite då och då under dagen.


SWATCHES

Från vänster: Party Pink, Rosy Raisin, Pouty Petal, Nicely nude & Fiery Fuchsia

Dessa finns att köpa på ELFs hemsida och kostar endast 38:-


6 thoughts on “Swatches: ELF Mineral Lipsticks

  1. Åh, jag älskar också de där! Jag älskar nästan allt från Studioserien om jag ska vara ärlig… Har Barely Bitten och Cool Coral hemma men funderar på några till. Fiery Fuchsia såg fin ut!

      1. Studiorougen är dööööbra! Jag har prövat mineralskuggorna, har Golden, wild och flirty (?). De är jättebra pigmenterade och sitter en hel partykväll med bra primer. Rekommenderas!

Kommentera

