Recension: Lumene True Natural Volume Mascara

Den här masacaran från Lumene är oparfymerad och passar bra för oss med känsliga ögon. 90% av ingredienserna är naturliga och den innehåller inga parabener, alkohol eller doftämnen.

Här är beskrivningen från Lumenes hemsida:
”Perfekt fylliga fransar utan klumpar. True Natural Volume Mascara ger fransarna maximal volym och dramatik. Du får fylliga fransar med den stora borsten med maximal fästyta, vilket innebär att ett drag ger varje frans en optimal mängd mascara. Sminkresultatet är fylligt och med mer volym – utan klumpar. Mascaran varken smular eller kladdar.”

Så här ser den ut på mig:

Jag tycker att den här mascaran har både för- och nackdelar. Det jag gillar är att den ger precis lagom volym för vardagen. Precis som det står på hemsidan så smular eller kladdar den inte vilket är mycket bra!

Det jag inte gillar är att den inte ger någon längd alls åt fransarna. Resultatet blir då att fransarna ser tjocka ut istället för fylliga.
Detta leder också till att mascaran tynger ner fransarna under dagen och de ser då ännu kortare och tjockare ut, inte så vackert om du frågar mig!

Om du har naturligt långa fransar och vill ha volym så skulle nog den här mascaran passa dig perfekt men jag kommer inte köpa den igen.

Vill du testa denna mascara så finns den att köpa lite överallt, t.ex Åhlens, Kicks och den kostar ca 120:-

Mitt betyg: 3/5

4 thoughts on “Recension: Lumene True Natural Volume Mascara

  1. Hej Aida!
    Jag använder mig av ”Lumene Blueberry Volume Mascara” och den ger mina korta fransar, längd å volym, så har du inte testat den, prova, ska se om jag kan ge dig en för å efter bild på msn en dag.. så får du se om du vågar ge dig på den ”lila”
    *kramiz*
    / Kim74

    1. Hej!
      Blueberry är en av mina absoluta favoriter! Håller med dig, den ger både längd och volym! Det som drog mig till den var just den lila färgen hihi! LOVE IT! Jag har haft problem med min msn och därför tappat alla mina kontakter men du kan kanske adda mig igen? Har du min gmail?
      Hoppas allt är bra med dig!
      kram

Kommentera

