MAC Paint Pots

Jag vill tipsa om en produkt som jag älskar och inte vill leva utan, nämligen MAC Paint Pots. Majoriteten av er som läser min blogg vet nog redan vad detta är men för er som inte vet så kommer här en liten sammanfattning.

En Paint Pot är en krämbaserad ögonskugga som kan användas till en rad olika saker. Först och främst så är det en ögonskugga men kan även, beroende på vilken färg man väljer, användas som en ögonskuggsbas, en concealer som jämnar ut missfärgningar på ögonlocket eller en highlitgher.


Produkten är väldigt krämig till en början men torkar efter applicering till en puderaktig finish. Kan användas precis som den är eller så kan man lägga ögonskugga ovanpå. De är även vattenfasta och håller därför länge. Produkten är oerhört dryg och räcker riktigt länge.

Jag har tre stycken färger:  Bare Study, Rubenesque och Soft Ochre. Tror att det totalt finns runt 20 olika färger. MAC släpper ständigt nya färger i olika kollektioner, dessa är dock ”limited edition” och finns bara tllgängliga under en kort stund.

SWATCHES
Uppifrån: Rubenesque, Bare Study och Soft Ochre.

Soft Ochre använder jag nästan varje dag för att jämna ut färgen på mina ögonlock. Rubeneseque är en stor sommarfavorit, superfin på egen hand eller som bas för guldskimrande ögonskuggor.
Bare Study var den första jag köpte, den är jättefin som highlighter i ögonvrån, öppnar verkligen upp ögonen och gör så att man ser piggare ut.

MAC butiker finns än så länge bara i Stockholm, Göteborg och Malmö men du kan handla MAC produkter via Kicks hemsida.
En Paint Pot kostar 195:-

3 reaktioner på ”MAC Paint Pots

  1. De är så himla fina, jag är så avis på dig! Jag kan tyvärr inte använda dessa då jag bad om prover på dem, de håller inte mina ögonskuggor och de creasar relativt snabbt =( snyft!

    1. Å vad synd! Jag måste använda en primer under dem så att de inte ska creasa men för övrigt fungerar de hur bra som helst! Har du testat ögonskuggor från MAC? Fundrar på att köpa några men vet inte om de är värda pengarna?

Kommentera

