Vilket torrschampo är bäst?

Jag försöker att inte tvätta håret för ofta då det sliter mycket på håret och hårbotten. För att kunna göra det använder jag torrschampo mellan tvättarna.

Jag har testat flera olika och har hittat både bra och dåliga produkter som jag vill tipsa er om. Vi börjar med de bästa!

Lee Stafford Dry Shampoo
Jag har bara provat varianten som är till för brunt hår (Mid Brown) och den fungerar riktigt bra för min hårfärg. Många torrschampo luktar för starkt men den här är helt okej.

TREsemmé Instant refresh Dry Shampoo
Det här är min absoluta favorit av dem jag har testat. Alla torrschampo hävdar att de ska ge volym till håret och den här produkten är den enda av dem jag har testat som lever upp till det. Den luktar inte alls som ett torrschampo utan har en lätt och fräsch doft.
Kan varmt rekommendera den här!

Då tar vi de produkter som jag inte gillar.

Batiste Dry Shampoo & Proffs Dry Shampoo
Jag har samma problem med båda dessa. För det första är det en starka kemiska lukten. Båda har en stark lukt som sätter sig i håret och stannar kvar hela dagen.
De gör håret en aning grått och det är svårt att arbeta in produkten för att få bort den där pudriga känslan. Resultatet varar heller inte länge.
Jag har även testat Batiste för brunetter och den har samma problem som originalet med undantag för de gråa resultatet.

TREsemmé är den som jag verkligen skulle säga är bäst och jag tror att den fungerar för alla oavsett hårfärg. Jag köper min på ICA Maxi och har även hittat den på Rusta och Överskottsbolaget. Den kostar ca 80:-

 

4 thoughts on “Vilket torrschampo är bäst?

  1. Björn Axén är snäppet bättre när man ska styla håret tycker jag, men det krävs nästan att man avser att tvätta håret dagen efter för det är lite ”kraftigare” än Tresemme och blir lite sunkigt.

  2. Jag gillar också tresemme. En annan favorit är Björn Axén, när jag använde den var jag dock blond så det kan hända att den inte funkar lika bra nu när man är mörk.

Kommentera

