Proactiv Solution

Jag har länge haft bekymmer med min hud, återkommande finnar på vissa områden som bara inte vill försvinna. Har provat många olika produkter men inget har fungerat så jag bestämde mig för att testa Proactiv.

Första veckan gick bra, huden kändes renare och fräschare, finnarna hade inte försvunnit men jag fick heller inga nya finnar. Efter två veckor började min hud reagera mycket negativt =(
Den blev väldigt torr och irriterad och jag fick en brännande känsla varje gång jag använde produkterna. 
Ansiktet kändes väldigt stramt, gjorde ont på kinderna där huden är som känsligast.

Jag hade inget annat val än att sluta använda serien, den fungerade helt enkelt inte med min hud, produkterna var alldeles för starka för mig.
Detta innebär inte att produkterna inte fungerar för någon annan med lite ”tuffare” hud som tål produkterna men för någon som mig med känslig hy så är nog inte det här den rätta lösningen på problemet tyvärr =(

♥ Aida

Kommentera

